دین و دانش در پاردوکس غنای محتوایی و تکنولوژی های آموزش مجازی

دین و دانش در پاردوکس غنای محتوایی و تکنولوژی های آموزش مجازی

نسخه PDF

هُوَ ٱلَّذِیٓ أَنزَلَ عَلَیۡکَ ٱلۡکِتَٰبَ مِنۡهُ ءَایَٰتٞ مُّحۡکَمَٰتٌ هُنَّ أُمُّ ٱلۡکِتَٰبِ وَأُخَرُ مُتَشَٰبِهَٰتٞۖ فَأَمَّا ٱلَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمۡ زَیۡغٞ فَیَتَّبِعُونَ مَا تَشَٰبَهَ مِنۡهُ ٱبۡتِغَآءَ ٱلۡفِتۡنَهِ وَٱبۡتِغَآءَ تَأۡوِیلِهِۦۖ وَمَا یَعۡلَمُ تَأۡوِیلَهُۥٓ إِلَّا ٱللَّهُۗ وَٱلرَّـٰسِخُونَ فِی ٱلۡعِلۡمِ … (آل عمران -) ۷
معارف قرآن را کسانی به درستی و کمال می فهمند که راسخ در علم باشند.
پس از پیشوایان معصوم که مصداق کامل راسخون‌اند، در سطوح و لایه‌های بعدی و نازل‌تر و در زمان ما به تعبیر روایت منسوب به امام سجاد علیه‌السلام متعمقان آخرالزمان را هم شامل می‌شود: إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ عَلِمَ أَنَّهُ یَکُونُ فِی آخِرِ اَلزَّمَانِ أَقْوَامٌ مُتَعَمِّقُونَ فَأَنْزَلَ اَللَّهُ تَعَالَى «قُلْ هُوَ اَللّٰهُ أَحَدٌ» وَ اَلْآیَاتِ مِنْ سُورَهِ اَلْحَدِیدِ… (اصول کافی، ج ۱، ص ۹۱، کتاب التوحید، باب النسبه، حدیث ۳)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا